Jako właściciel firmy musiałeś doświadczyć, że pracownik jest twoim najcenniejszym aktywem, ale co jeśli zatrudniasz kogoś, kto nie jest godny zaufania lub nie jest w stanie poradzić sobie z twoimi zadaniami?
W takich przypadkach będziesz musiał nawiązać stosunek pracy z potencjalnymi pracownikami i spróbować sprawić, by pracowali dla Ciebie. Tu właśnie pojawia się pojęcie rozmowy kwalifikacyjnej. Jest to najważniejszy etap procesu zatrudniania, który pokaże poziom zaufania między Tobą a potencjalnym pracownikiem.
Istnieją pewne rzeczy, które potencjalny pracownik powinien zrozumieć, zanim dołączy do Twojej organizacji.
1. Bądź uczciwy i sprawiedliwy
Zatrudnienie odpowiedniej osoby jest najważniejszą rzeczą dla Twojej firmy. Dlatego uczciwość i sprawiedliwość powinny być twoimi zasadami przewodnimi. Nie zatrudniaj kogoś, kto jest nieuczciwy i nie potrafi być sprawiedliwy.
2. Zaproponuj stanowisko i wynagrodzenie
Twój potencjalny pracownik chętnie dołączy do Ciebie i będzie pracował za rozsądne wynagrodzenie. Pracownik powinien zrozumieć, że im wyższa płaca, tym trudniej znaleźć dla niego zastępstwo. Dlatego zaproponuj danej osobie stanowisko, a następnie omów wynagrodzenie.
3. Zapoznaj się z osobą
Kiedy już zaoferujesz stanowisko, musisz poznać osobę. Jakie są jej mocne i słabe strony? Jak radzi sobie ze stresem? Te pytania pomogą Ci lepiej zrozumieć osobę i wyrobić sobie o niej opinię.
4. Omów warunki pracy
Jeśli osoba zgadza się pracować dla Ciebie, to teraz możesz porozmawiać o warunkach pracy. Czy godziny pracy są wystarczająco elastyczne dla tej osoby? Czy lubi pracować sam czy w zespole?
5. Zakończ ofertę
Kiedy już wszystko omówisz, możesz wreszcie złożyć ofertę. Jeśli dana osoba ją zaakceptuje, wtedy możesz iść. Jeśli nie, to nadal możesz znaleźć nowego kandydata.
Wnioski:
To było pięć prostych wskazówek, które pomogą Ci nawiązać stosunek pracy z potencjalnym pracownikiem. Staraj się być uczciwy i sprawiedliwy wobec tej osoby i uważnie obserwuj warunki pracy.
Najnowsze komentarze